sierpnia 17, 2020

PARYŻ dla początkujących

Chciałam Wam dzisiaj opowiedzieć o swojej podroży do Paryża, która była moim marzeniem od wielu lat, a które to zrealizowałam w zeszłym roku. Cieszę się, że w końcu udało się ją zrealizować. Jak wiecie mam córkę, więc podróż starałam się zorganizować tak, aby była atrakcyjna zarówno dla nas dorosłych, jak i dla dziecka. Jeżeli i Wam marzy się taka podróż to zapraszam do skorzystania z naszego doświadczenia :)

1. Podróż
Do Paryża można się dostać na różne sposoby. Najpopularniejszy jest samochód i samolot. My zdecydowanie wybraliśmy samolot, ze względu na:
- wygodę
- szybkość - lot trwał niecałe 2h!
- koszt
Jeżeli planujecie podróż za granicę zawczasu zacznijcie monitorować przewoźników, aby w odpowiednim momencie zakupić bilety. Ceny zmieniają się codziennie i można upolować naprawdę świetne okazje. Jedynym minusem jest fakt, że w razie nieprzewidzianych wypadków, czy choroby uniemożliwiającej wyjazd bilety przepadają.

2. Dokumenty
Do  Francji nie potrzebujecie paszportów, ale potrzebujecie dowodów osobistych, i to zarówno Wy, jak i Wasze dzieci. Na szczęście wszystko można zrobić wirtualnie. Wystarczy pstryknąć zdjęcie zgodnie z wytycznymi -> https://obywatel.gov.pl/wyjazd-za-granice/zdjecie-do-dowodu-lub-paszportu, wypełnić wniosek -> https://obywatel.gov.pl/wyjazd-za-granice/uzyskaj-dowod-osobisty-dla-dziecka-lub-podopiecznego i czekać. Warto także wyrobić sobie i rodzince Europejską Kartę Zdrowia -> https://obywatel.gov.pl/wyjazd-za-granice/ekuz-wniosek-o-europejska-karte-ubezpieczenia-zdrowotnego. To w zasadzie tyle :)

3. Atrakcje
Wiadomo, że każdy ma inne priorytety i inne rzeczy chciałby zobaczyć. My planowaliśmy atrakcje pod córkę, dlatego najważniejszym punktem naszego parodniowego wyjazdy była wizyta w Disneylandzie.
  • Disneyland - jeżeli wybieracie się do niego w sezonie musicie wziąć pod uwagę gigantyczne tłumy i godzinne (!) oczekiwanie na skorzystanie z atrakcji parku. Każda atrakcja ma zegar, który wskazuje ile przyjdzie nam czekać na wejście. Świetna rzecz i naprawdę pokazuje czas rzeczywisty, czyli jeżeli pisze, że czas oczekiwania to 1,5h to faktycznie tyle stoimy w kolejce. I - niestety - 1,5 to był standard w czasie, w którym my tam byliśmy. 0,5h to był czas oczekiwania na atrakcje dla młodszych, z których my w większości korzystaliśmy. Każda atrakcja ma także podany wiek, oraz minimalny wzrost dziecka, które może z niej skorzystać. Wiele miejsc było również bezkolejkowych, z czego skrupulatnie korzystaliśmy. Gdyby chcieć wziąć udział w większości zabaw musielibyśmy poświęcić na pobyt w Disneylandzie 3 dni. My ze swojej strony polecamy m.in wizytę u smoka w zamku Śpiącej Królewny oraz paradę. Tylko pamiętajcie by zająć miejsca co najmniej 0,5h przed jej rozpoczęciem ;)
  • Musée des Arts et Métiers – Muzeum Nauki i Techniki. Polecam wybrać się w dzień darmowy. Nie wszyscy o tym wiedzą i nie korzystają, a warto. Wystawy ciekawe, a jaka oszczędność! Muzeum jest ulokowane we wnętrzu średniowiecznego klasztoru i kościoła. Tutaj od razu ciekawostka - wiele podpisów zawierało wersję angielska, a wiele niestety nie i tak było w bardzo wielu miejscach w Paryżu. Francuzi się zmieniają, ale i tak swój język uważają za najważniejszy i nie przejmują się tym, że nie wszyscy turyści go znają;) W muzeum zobaczymy wiele ciekawych eksponatów, przygotujmy się więc na dłuuugie spacerowanie, ale w razie zmęczenia możemy przycupnąć na ławeczkach rozstawionych po całym budynku.
  • Luwr - nie byliśmy;) Tzn. byliśmy na miejscu, ale nie wchodziliśmy do środka. Kolejka była gigantyczna, a od zaufanej osoby dowiedzieliśmy się, że i 6h to mało by wszystko obejrzeć i znaleźć najważniejsze eksponaty. Uznaliśmy, że możemy obejrzeć je w internecie i ruszyliśmy dalej...
  • Wieża Eiffla - aby dostać się do każdej atrakcji Paryża trzeba przejść przez kontrolę, stąd też takie długie kolejki. Tutaj było podobnie. My jako, że bilet mieliśmy kupiony wcześniej - internetowo, na konkretną godzinę weszliśmy przejściem zdecydowanie pustym  w porównaniu z pozostałymi. *POLECAM sprawdzać możliwość kupna biletów w domu zanim wyjedziemy. Oszczędza to czas, a często i pieniądze. Muszę Wam przyznać, że zarówno Pola Elizejskie, jak i Wieża tracą na atrakcyjności, gdy się do nich bliżej podchodzi. Niemniej widok rozciąga się z niej przepiękny warto więc wspiąć się po milionie schodów, by go móc podziwiać :)
Paryż
Spacery po Paryżu to doznanie dość specyficzne. Z jednej strony piękne, naprawdę piękne uliczki, kamieniczki, atmosfera, a z drugiej brud. Z jednej strony kawiarenki, z drugiej jakieś budki ze śmieciowym jedzeniem. Pewnie tak jest wszędzie, ale oglądając i czytając innych wspomnienia,czy widoki z Paryża tego nie uświadczycie, więc uprzedzam, żeby nie było rozczarowania;) Polecam również spacery po parkach, które w większości są piękne i zadbane!

Szyk i styl
Zapewne tak jak mi Paryż kojarzy Wam się z pięknymi, eleganckimi ludźmi. Szczerze mówiąc bardziej od tubylców eleganccy są turyści. Francuzi zupełnie nie przejmują się wyglądem. Jadąc metrem nie dziwił mnie np. widok faceta w sandałach ze skarpetkami😉

Ten post był pisany rok temu, gdyż to właśnie rok temu odbyła się nasza wycieczka do Paryża, ale jak go czytam to chyba nie stracił na aktualności, więc zamieszczam. Jedyne, co musicie teraz wziąć pod uwagę to MASECZKI!

My byliśmy w sierpniu i ludzi było naprawdę, naprawdę dużo - gorzej niż nad polskim morzem, ale teraz sytuacja na pewno jest inna. Pandemia pokrzyżowała ludziom plany, wielu odwołało swoje wycieczki więc ludzi na pewno będzie mniej.

Byliście? A może planujecie?

20 komentarzy:

1. Bardzo ciekawy wpis. Na pewno wybiorę się do Paryża, ale gdy minie pandemia.

Odpowiedzi
    1. Dziękuję. Mam nadzieję, że to wkrótce nastąpi :)

Usuń
  2. Cieszę się, że marzenie udało się zrealizować :)

OdpowiedzUsuń
  3. Jeszcze nigdy nie byłam w Paryżu, ale bardzo bym chciała :)

4. Przydatny wpis. Ja również nie byłem, ale z chęcią bym poleciał :)

5. Bylam w Paryżu na wycieczce szkolnej, ale szczerze mowiąc wieczorem czułam się tam niebezpiecznie. O wiele bezpieczniej czułam się np. w Londynie

OdpowiedzUsuń
  6. Ja jeszcze nigdy nie byłam w Paryżu ale od wielu osób słyszałam, ze Paryż jest bardzo brudny

Odpowiedzi
    1. Brudny i za przeproszenie zas..aby psimi, a bywa, że i ludzkimi odchodami 🙈

Usuń
  7. Jak bylam mała marzyłam o Disneylendzie ;)

8. bardzo ciekawe posty. Dziękuję. 😊

9. Paryż jest dobry na wszystko ♥ Byłam raz i mam nadzieję wrócić w to miejsce.

10. Świetny post. Ja Paryża na razie nie planuję odwiedzać. Ciągnie mnie bardziej w inne zakątki świata.

Książki jak narkotyk

OdpowiedzUsuń
  11. Byłam w Paryżu kilkukrotnie. Kocham to miasto. I w ogóle Francję. Jestem ogromną frankofilką. :) Wiele jest w Paryżu miejsc godnych zobaczenia, takich, o których w przewodnikach próżno szukać informacji. Gdyby się chciało wszystkie warte uwagi miejsca zobaczyć nie wiem czy miesiąc intensywnego zwiedzania starczyłby. :)

12. Bardzo interesujący post i przydatny :D

Mój blog

OdpowiedzUsuń
  13. Super pomysł na post, na pewno się przyda wielu osobą, które dopiero zaczynają swoją przygodę z podróżowaniem. ^^
    Pozdrawiam. ;***

P.

OdpowiedzUsuń
  14. Super wpis, bardzo chciałabym kiedyś wybrać się do Paryża, a twój post jest naprawdę przydatny :D

15. Super, nawet zazdroszczę :) Nie byłam, ale chciałabym zwiedzić :) Ja 3 lata temu byłam z mężem w Albanii :D

16. Paryż wciąż jest na liście moich marzeń 😊!!!

OdpowiedzUsuń
  17. Nie byłam w Paryżu i nie kręci mnie to miasto,ale wskazówki zawsze warto zamieścić. Może komuś sie przydadzą

Witaj na moim blogu. Będzie mi bardzo miło jeżeli pozostawisz po sobie ślad w postaci komentarza i dodasz go do obserwowanych. Zostaw również adres swojego miejsca, z przyjemnością Cię odwiedzę.